tisdag 27 november 2012

Två dagar!

Igår va de en riktig knopar-dag;-) Repeterade de knopar jag kan för att inte glömma bort. Övade in apnäven ordentligt så att jag kunde lära en av matroserna:-) Vill även göra stjärnknopen men minns den inte och jag kan inte hitta någon bra breskrivning på internet :( Någon som har tips på sida? Annars var gårdagen lugn. Kallt o småblåsigt men de e kul i vilket fall. Har ju så gott sällskap :-D (som jag skrivit en massa andra gånger hehe) Slog även en matros i schack trots att han va mycket bättre än mig... haha. Hann även med en dryg timmes träning.

Juste va jättekul igår när vi skulle lägga till i Oulu, runt 20. Jag var i fören och hjälpte Jhune och Rod :-) De sa åt mig att jag skulle få kasta kastlinan. När jag stod där beredd med repet i händerna så insåg vi att vi inte kommer backa längre in och att jag måste kasta åt höger för att träffa bryggan.... Tänkte de här kommer ju inte gå plus att man ska lyckas kasta ut genom en glugg. Men men de sa att jag skulle försöka så jag kastade och den hamna perfekt. Rod sprang fram och sa "träffade du" haha "hon träffade" haha han och Jhune skratta en massa o självklart jag också åt dom. Vi blev typ en klump som stod o skratta, men jag vet inte åt vad egentligen. haha så svårt va de ju inte att träffa:-D Har för övrigt lyckats med alla mina kast sen jag misslyckades första gången. Träning ger färdighet:-D. De kallar mig expert på kranen också haha. De e så kul att de litar på mig o låter mig få testa. Thank you! Blir så glad.

Filmtime!! Några filmer på egentligen ingeting haha XP Men ni kan se lite hur de ser ut i alla fall;-)

 
I aktern.
 
På väg för att hissa flaggor o en sväng på bryggdäck.
 
Lastningen gick inte fort igår. Förutom att öva en massa knopar så tomtade vi omkring i våra overaller..hehe. Här väntar vi på bättre tider.
 
Idag har vi strippat i skitmässen. Innebär skrubbat/rengjort golvet med stripper i matrummet som är tillåtet att röka i....hehe. De gick bra i alla fall. Blev stor skillnad. Va inte direkt rent..Nu återstår bara vaxning men de får nästa matros ta tag i ;-)
 
Har även fått äta flundra till lunch. Gabbis favorit nr 1.....not. he
 
Nu blire att somna till lugn musik. Ha de gott!
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar