torsdag 8 november 2012

Gårdagens sjösjuka

Börja med att jag vakna mitt i natten av att jag inte låg helt still i sängen... Det var rejäl sjö och en del saker trilla omkull. Då vad de inga problem med sjösjuka men det tog en stund att somna om. De stora vågorna fortsatte under dagen och sjösjukan slog till sakta men säkert. Till en början gick det bra men det blev värre och värre. I och med att vi reparerar på lägsta däck så är det en massa trappor att gå i, vilket inte gör saken bättre. Efter sista fikat gick det inte längre och jag fick lägga mig och sova två timmar innan middag. Med hjälp av åksjuketablett och sömn gick de över:D Nu är det det hyffsat lugnt på  havet igen (det behövs en hel del för att få detta fartyg i rörelse) så nu känns ingen sjösjuka längre.

Överstyrman Jörgen gav ett tips, och det är att lägga sig på mage så kan sjösjukan försvinna på någon minut. Då används tydligen inte balanssinnet;-)

Här pågår arbete...

...o det gäller att va rätt klädd/skyddad! (har även hörselskydd)

Här går de inte ta på känn inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar