torsdag 8 november 2012

Iland!

Idag har jag varit iland i Lübeck. Var inte första gången jag var där men kände inte igen mig. (Förutom kanske ett McDonalds..) Vi var tre stycken o man kan väl säga att vi mestadels tittade oss omkring. Vi köpte lite marsipan o åt på thai-restaurang. Letade vykort, gick ju att hitta, men där jag gick in sålde dom inte frimärken så då blev de inget. Är ju inte kul att få Lübeckkort om de inte är skickade från Tyskland...Men kanske går iland nästa vecka  o då kanske jag får iväg några kort:D Har tagit reda på att julmarknaden börjar 26 november. Skulle va kul att göra ett besök då.

Annars har jag idag fettat winchar, förtöjning- och ankarspel o cylinderformade "saker" som trossarna glider mot, ni ser på bild nedan. Så att det rullar på som det ska. Vid förtöjning skulle jag testa att kasta iväg kastlinan, heaving line, men de gick inte så bra... kom inte enda ner till kajen, men bättre lycka nästa gång:-)
Fettning på g!


Marsipanaffären.

Gillar inte marsipan så värst men kan ju inte gå ut ur butiken utan att köpa något... Det blev en sort med pistage, apelsin, ananas och espresso smak. Köpte även lite lakrits i en mataffär.

Står på området över bryggan:-) kanalen in mot Lübeck.
 
Nä nu ska jag se om tvätten är klar. Ha de fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar