fredag 16 november 2012

Toppendag!

Idag har det bara varit roligt:-D Fram till 12 va det målning som gällde, innebar samtidigt en massa prat med matrosen. Under eftermiddagen tilläggning i Göteborg. Matrosen som jobbar då är extra snäll mot mig, han låter mig få testa allting vilket är jättekul. Han skämtar med mig hela tiden också :D Idag fick jag hantera den stora kranen med lite större saker. Lyfte upp ett par pallar med last som vi själva behöver;) Man blir så glad när man jobbar med denna matros för han säger alltid så bra saker om mig.

Det är ganska sent nu men jag funderar på om jag ska ta den tradionella nattamackan. Fredagkväll då man hemma vanligtvis umgås med vänner eller familj. Här är det mest sömn eller arbete som gäller. Eller så sitter de i sin hytt o jag vet inte vad de gör... Filippinerna har ju dock gjort lite tillsammans, men svenskarna gömmer sig mest i hytterna när de inte arbetar/ äter /möjligtvis ser tv i något av dagrummen.

Just nu har vi en tysk passagerare ombord. Han kom igår i Lübeck och stannar en vecka tills vi är tillbaka. Vet dock inte riktigt vad han gör, de är ju någon slags semester kan man säga. Tydligen finns det resebyråer för sådana resor. Framförallt är det passagerare med på vintern då det är is. Men nästan överallt är det restricted areas på fartyget (innebär att bara de som har behörighet/besättningen får gå in) så det är ju inte många ställen som passagerarna får vara på. Typ bara däcket som man kommer upp på, inredningen (där vi bor/äter) och tror även att de får vara med o titta på bryggan, men annars  inte mycket mer. Men det är nog ett toppensätt att koppla av på:-)

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar