onsdag 21 november 2012

Ballasttankar

Idag har jag varit nere i en ballasttank. Dessa ska nämligen kollas till ibland för att se så det inte finns några skador. Innan man går ner ska man kontrollera så det finns tillräcklgt med syre och hela tiden har man med sig en apparat som säger till om syrehalten blir för låg. Det ska även finnas kommunikation till en person som inte gått ner i fall något skulle hända. Jag var nere tillsammans med överstyrman och två ficklampor;-) Det var spännande till en början. Naturligtvis skulle vår radio sluta fungera mitt i allt ihop haha, kan de kanske ha någonting att göra med att den råka få sig ett dopp.....
Här öppnas luckan.

Jag var nere i ballasttank nummer 8. Öppningarna finns nere vid maskinrummet;-)

Det skymar någon där nere



Det va ganska stort utrymme dock lågt i tak där nere. En massa små hål överallt som man kryper igenom. Tankarna är naturligtvis tömda men kvar fanns runt 10 cm vatten, lite gegg och en o annan räka.

 

Plask plask!


 Det hans även med att smörjas lite på rampen i aktern.




Det blev lite grease-igt. Nä vad tråkigt jag har haha XP Nu blir det ducsh, film, sova innan middag vid 5.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar