fredag 23 november 2012

28 dagar!

Nu har jag varit ombord i 28 dagar. Nu ska vi se så jag inte säger fel. Varje dag som man är påmönstrad registreras hos transportstyrelsen, men om man mönstrar av innan 28 dagar så räknas allt som noll. Det är denna registrering som visar hur mycket sjötid man har. Så nu oavsett vad som händer så får jag i alla fall mina dagar :-)

Rolig dag på däck, eller menar roligt sällskap. Jag o matrosen driver me varandra, haha. Så sköna vi är eller kanske mer smått dumma.... nädå, vi kan i alla fall roa oss :-D

Om ca tre timmar är vi i Göteborg. Där mönstrar kapten, överstyrman och maskinelev av och nytt folk mönstrar på.  Innebär att jag kommer få en ny handledare. Hoppas det kommer funka lika bra som de gjort hittills:-)

Nu har jag hälften kvar innan avmönstring. Ska mönstra av 14 december men jag hoppas på att kunna stanna till den 21 i stället;-) Gäller att samla ihop sina dagar. Om jag ska säga något nu efter halva tiden så är det att alla ombord är så trevliga och jag trivs jättebra. Jag har fått vara med och gjort alla möjliga saker och har verkligen lärt mig mycket. Jag gillar faryget, har i och för sig ingenting annat att jämföra med, men de känns som ett bra fartyg att göra sin första praktik på. Allting går ganska lugnt till. Man hinner ställa fårgor och själv vara med testa:-) Har ju fått testa på både dagman och vakt och kan väl säga att jag tycker vakten är skönare. Det gör att man inte behöver jobba alla 8h på rad utan kan i stället vila upp sig o ta det lugnt i mellan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar