söndag 19 januari 2014

Thailand kl 20.00.

Första problemet på resan dök upp när vi skulle passera ut genom passkontrollen i Bangkok. För att komma igenom den är man tvungen att fylla i en lapp om sig själv, vart man ska osv.. Det vill säga en adress. Jippi! för vi har inte fått någon adress till varken hotell eller hamn. Vi fick ställas åt sidan sålänge. Med wifi som jag inte fick att fungera försökte jag skicka ett mail till kapten, men det funkade såklart inte. Thailändskan kom sedan tillbaka efter ett tag och frågade oss igen. Vi försökte tala om för henne att vi ska bli hämtade av en agent, sova en natt på hotell och sedan mönstra på ett fartyg, men att vi inte har någon adress. Hon frågar sedan men vart ska ni då, Bangkok? (Frågan hon ställt hela tiden men som vi missuppfattat...) Det räckte att skriva Bangkok. Lite irriterande blev man ju. Jaja vi kom i alla fall igenom till slut och lyckades också hitta agenten och Lena som ska mönstra på som mässman.
Problem nummer två var att det bara var två hotellrum bokade när vi är tre. Inga fler lediga rum fanns tillgängliga. Vi fick ta våra väskor igen och bli skjutsade till ett annat hotell :)
Allt löste sig i alla fall och vi är så nöjda. Vi käkade på hotellet och sedan gick vi en runda i en marknad. Det är så mycket olika matstånd överallt. Människorna står och lagar alla möjliga saker som jag aldrig sett förut.
Varmt är det också. Gick ut på balkongen och fick mig en chock. Kändes som om någon eldade på balkongen typ... mycket varmare än de 22º jag ställt rummet på.
Ser fram emot påmönstringen i morgon. Lena pratar så gott om både besättningen och fartyget :D vi måste äta frukost vid 5 för vi blir hämtade vid 6. Jag lyckades inte somna riktigt på flyget så ska snart sova, ska bara chatta med familjen först.
Godnatt! (För mig iaf)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar