måndag 20 januari 2014

Dagen och hyttbilder.

Till att börja med fick jag gå runt själv i fartyget. Då kollade jag på alla däck och försökte få en uppfattning av hur allting ser ut för att lättare kunna hitta sen. Det finns hiss mellan däcken. Så nice!Jag tycker inte det är alls svårt att hitta :) men jag har inte varit nere i maskin än... Jag kollade även på när ett par matroser försökte lyfta frittfall-livbåten men det gick inte av någon anledning.. När vi
lämnade Laem Chabang var jag i fören och lossade två av sex trossar. Efter middagen fick vi nya ombord en familarizationrunda så att vi vet var, hur, vad vi ska göra vid olika nödfall.

Jag ska börja arbeta 4-8 på bryggan och 8-12 på däck sedan är jag ledig resten av dagen. Självklart får jag äta frukost mellan passen. Det känns som jag kommer gilla det eftersom jag kan ta det lugnt och hinna göra saker efter lunch och sedan bara lägga mig tidigare än vanligt för att orka upp till 4. Hoppas bara det inte blir för segt med 8h i rad. Det är ju i alla fall olika arbetsuppgifter :)

Första dagen har varit skoj. Det är ju alltid lite hejohå första dagen då man mest bara är.. men det är jättekul att vara ombord i alla fall! Känns som jag kommer trivas väldigt bra!

Nu ska jag lägga mig och sova i en vibrerande koj :D 




 
 
Bogserhjälp ut från kaj


 
 


 
 Lugnt och stilla på havet




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar