söndag 26 januari 2014

Nu blir det några dagar till sjöss.

Hej!

Efter avgången vid midnatt gick jag och la mig igen efter lite nattmat och prat med överstyrman. Jag gick upp vid nio idag. Skönt att få sova lite längre :) Idag har jag läst i manualer om arbetsmiljö och brand ombord och börjat läsa Christer Fuglesangs bok 13 dygn i rymden efter 14 år på jorden, så häftigt! Nu har jag tänkt lista ut hur man använder tvättmaskinerna.

Nästa hamn är Batangas, Filippinerna, och där beräknas vi vara på torsdag. Så nu blir det några dagar ute på havet.

Vi fick skumtomtar efter middagen igår. Nu är det jul igen som båsen sa :P


De ankrade fartygen ser ut som en lysande stad i mörkret.
 
 




1 kommentar:

  1. Det är inte så ofta som det går att spåra Falstaff. Beror det på att man medvetet stänger av psitionsangivelsrrna eller vad är det som inverkar.

    SvaraRadera