torsdag 16 januari 2014

Konsten att packa och nytt påmönstringsdatum.

Rätt saker. Rätt mängd. Lagom helt enkelt. Enkelt!? Nej det är svårt att veta vad som kan behövas under tre månader. Det fungerar ju inte såhär ombord: "jag går till affären och köper en sak jag behöver"..

Enligt kapten kommer vi få känna på båda tropisk hetta och arktisk kyla. Kul att få se sådana växlingar i klimatet. Det behövs alltså både spf 50 och raggsockor för att överleva ombord.  :)

Jag tänker på vilka kläder/skor/prylar jag använde/inte använde under förra praktiken och ska nog lyckas få ihop en väl packad väska till slut. Saker jag saknade ska självklart ner också. Bland annat knopböcker och handarbete. Packar även ner en del böcker och skissblock. Hoppas väskan inte blir för tung. Tror (!!) att det är 40 kg väskan får väga då vi flyger med sjömansbiljett.

Påmönstringsdatum är ändrat till 20 jan så jag flyger från Landvetter 18 jan 19.00. (Fartyget hade tappat en dag någonstans i Kina..) Jag och den andra eleven är redan goda vänner på sms och vi är SÅ taggade inför resan nu!! Det kommer verkligen bli ett äventyr :D

Hoppas ni vill följa med på min resa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar