onsdag 8 januari 2014

Bangkok 19 januari

Det är senaste beskedet om påmönstring. Jag är så glad att jag kunde komma ut tidigare som jag önskat. Dels får jag fler sjödagar och dels slipper jag gå här hemma när jag bara vill UT! :)

Inga biljetter är bokade än men befälhavaren på Falstaff hör av sig när det är klart. Det verkar som det är en annan tjejelev, antagligen maskinelev, som ska mönstra på samtidigt som mig. Skönt för då kan vi säkert hjälpas åt under resan. Jag som knappt flugit.. Äh det kommer säkert att gå jättebra! Kul om jag får en maskinkompis ombord också.

Ser verkligen fram emot att komma iväg. Har fixat med vaccin och visa m.m. som är obligatoriskt för påmönstring så nu återstår bara att packa resväskan ordentligt.

Bloggandet har så smått påbörjats igen, men kommer igång på riktigt när jag kommer ombord. Hoppas på bra internet...

Hej så länge!

1 kommentar:

  1. Hej Gabriella!

    Roligt att höra att det finns fler från Nässjö som utbildar sig till sjökaptener:)
    Dock har jag varit i aktiv tjänst de senaste 4 åren.
    Du har valt en bra skola, dock ser arbetsmarknaden för tillfället inte rolig ut för nautiker. Hoppas verkligen det vänder tills du kommer ut i yrkeslivet.

    Med vänliga hälsningar
    Marcus Svärd
    Fd Nässjöbo


    SvaraRadera