tisdag 21 januari 2014

Klockan m.m.

Här på fartyget använder vi lokal tid, vilket innebär att vi måste ställa om klockan när vi passerar tidszonerna. Det missade jag i natt... klockan skulle ställas fram en timme. Kom därför upp på bryggan vid 5, men det gjorde inget. Nu vet jag iaf att de sätter upp lappar i mässen när det är dags att ändra klockan. :)
På däck sorterade jag spännband och knackade rost. Första gången jag får knacka rost, det gjorde vi nämligen inte en enda gång på Timber... inte så tråkigt faktiskt, men allt nytt är ju typ "spännande" i början.
Vid 7 i morse var det lika varmt i luften som i havet, vilket va drygt 26º. Det är jobbigt varmt om dagarna men det funkar (att gå runt i en mörkblå overall gör inte saken bättre, kanske ska försöka hitta något annat..) Solkräm och mycket vatten är det som gäller! Sen finns det ju dom som har det värre, i maskin är det 40º (!) så ska inte gnälla :P jag är inte ett jättefan av värme, svensk varm sommar är perfekt, så det ska bli ganska skönt när vi kommer upp i det kyligare klimatet.
Vad ska jag göra nu då? Har ätit lunch och börjar inte igen förrän 4 i natt. Får nog ta och läsa någon manual. Men börjar med att sova middag ;)
Nästa hamn är Singapore!

1 kommentar:

  1. Vid 7 i morse hade vi lika många grader som klockan var. Minusgrader.

    Ha det gott gumman!

    SvaraRadera