söndag 9 december 2012

Styrning!

Hade bestämt med överstyrman igår att komma upp på bryggan kl 9 för att handstyra. Kom upp 9.40, orkade inte gå upp....hehe. Ur sängen alltså.Väl där uppe styrde jag förbi Åland, Ålands hav. 2 timmar höll jag på o då hade jag fortfarande inte ledsnat. Ska jag va ärlig så gick de super. Det märktes att jag seglat sa han. Höll väldigt rak kurs :-) Det va bara rorkult som saknades... haha

Va nyfiken hur de ser ut me isen där uppe i norr så kollade in iskartan. Det är ganska mycket fast is o de börjar komma lite is här o var längs östersjöns kust. Det är ju ändå bara 9 december. Kommer antagligen bli en riktigt isvinter. Men vi kommer väl in i isen först imon bitti/förmiddag tror jag...

Under eftermiddagen har de blivit backgammon/ kolla skidor/ prata me andra eleven ;)

Nu tar jag de bara lugnt i hytten innan middag. Lyssnar på Mando Diaos nya skiva Infruset.

Sol o lugnt på vattnet idag. Vet i tusan varför bilden blev så mörk hehe, inget proffs på foto. Togs efter lunch ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar