tisdag 4 december 2012

Båt + kyla =

Jag har ingenting emot kyla o älskar snö så länge jag klär mig ordentligt, men arbetet ombord blir inte lika roligt och lätt. Surrningar fryser fast i däcket, surrningshål måste saltas och allt småpill som man kan hålla sig sysselsatt med under den varmare delen av året går inte att göra nu. Det blir mycket tid att bara stå och vänta. Vi hade idag även problem när vi skulle få upp akterrampen. Någonting hade antagligen frusit men de löste sig sen ;-) Det är viktigt att de inte är vatten i hålen där ramper fästs för då lär man få problem med att få upp dem när det frusit på...

Konstigt, fartyget är byggt i Finland och åker hit, men ändå är de kallt inomhus. Jag o matrospartnern vrider upp max överallt men de händer ju inget!..

Så här ser jag ut när det är -20 grader ute!!! Kan säga att alla mer eller mindre ser ut så här hehe...



Med radio i hörselskydd känns tiden gå fortare :-) Typ finsk rix fm...
 
Ben, fötter o en hink med salt...
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar