lördag 1 december 2012

Hello again!

Gick upp på bryggan o frågade om jag fick testa handstyra. Så gjorde de en stund. Första gången så gick helt okej:-) Tur kapten var där uppe o hjälpte till. I den hastighet som vi åker så behövs ytterst små roderrörelser för att hon ska svänga, räcker med några grader. Annars kommer hon svänga ett varv o i värsta fall lägga sig på sidan om hon är lättlastad. Men det är om man svänger för kraftigt. Nu för tiden är de inte mycket handstyrning. Här blir de i kanalen vid Lübeck och när kaptenen ska vända fartyget innan vi lägger till.

Här kommer lite ointressant fakta:
Lyckades välta ut skurvattnet vid städningen så fick svabba lite extra kan man säga.... hehe.
Har även lyssnat slut på alla spotifytimmar. Vet ej om de kommer tillbaka så skapade nytt gratiskonto ;-)

Känns som jag har fotat det mesta nu, så har blivit färre och färre tagna kort. Men ska se om jag hittar några tidigare tagna som jag inte visat ;-)

Dessa kanske....

Pingisbord under backen. Va nere o spelade i förrgår me matros (jag vann hehe) :D

Så här ser många dörrar ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar