tisdag 11 december 2012

Sovit dag!

Bara någon kvart efter att jag lagt upp förra inlägget så knackade det på dörren. Så någon sömn blev de inte. Förtöjning runt 23 och vad sedan klara runt 12-1 efter att ha gjort diverse saker. Till exempel hissat ner pallar. Vi får typ alltid med oss pallar från Göteborg som ska till andra båtar. Vi lämnar av dem i Oulu. Gick sedan in för att sova några timmar innan vakten börja. Va en aning trött till en början. Konstigt? Nä men får skylla mig själv....Kunde valt att sova direkt efter vakten igår kväll... hehe. Men efter snökrig me Jhune och lärt varandra leker och sätt att hålla sig varm på så, va jag inte trött längre. Vi stand-byade som vanligt under lastning, surrade o satte pushers, hissade ner ramp ner underrummet. Det vanliga helt enkelt. Lämnade Oulu 8.30. Vid 9 kunde jag lägga mig o sova. Vaknade nu, 14.00. Ska nog snart gå o leta fram något att äta. Blev ju ingen lunch...hehe. Låg o drömde en bra dröm inatt, eller menar idag haha :-)

Innan vi lämnade Oulu kom detta faryg in TransPine. Det är i detta fartyg som vår före detta andrestyrman Manuel blev överstyrman;-) Hopppas du har det bra!

 
Har också fått allt ifyllt nu av handledare i min arbetsjournal. Så behöver inte fundera mer över de :-)
Nu är det dryga veckan kvar. Sorgligt!!! Med denna besättning omkring mig skulle jag kunna stanna hur länge som helst hehe. De tycker om mig o jag tycker om dem. Tur då att jag skaffat fb! Will never forget you guys! Har ju varit ensam tjej sen den kvinnliga kocken lämnade oss tredje veckan. Trivs bra med det. Tur de när jag valt detta yrke... Ha de bra nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar