söndag 2 december 2012

Första advent!

Gick upp en timme innan lunch idag. Efter bastning blev de som vanligt karaokekväll så hade inte lust att gå upp så tidigt hehe. Har bekantat mig med den nya motoreleven. Snart blir de ner o spela lite pingis.

Ute varierar vädret, ena halvtimmen är de fint o bra sikt, nästa halvtimme vinner snön omkring o man ser inte havet. Skönt man inte behöver gå ut i alla fall. Men de funkar annars bra med de kläder jag har på mig. Underställsbyxor + byxor + t-shirt + tröja med luva + varma ullsockor + vinteroverall + arbetshandskar (+ ibland underställströja o fingervantar). Har inte frusit något än. När de blir kallare, som jag vet att de kommer bli, har jag termobrallor o vinterjacka att ta på mig om de skulle behövas
:-) och har flera par vantar me mig hehe.

Har blivit helt lost vad de gäller dagar... Igår fråga jag lillsyrran om hon va hemma eller i skolan. Hon svara "Det är lördag". Idag trodde jag att vi skulle va framme i Kemi, som vanligt på måndagar o att vi redan stannat utanför Umeå, men de är ju söndag idag.. Vet inte riktigt vilken tid vi gör de korta stoppet utanför Umeå, men kan ju hoppas på att jag kan ta några bilder att visa ;-)

Mina rosa underställsbyxor...

 
Första advent! Tiden går sjukt fort..
 
Julstämning ska de ju va även i båten :-D
 
Ha de bra!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar