lördag 8 december 2012

Lördag

Hello!

I morse var vårt uppdrag att göra rent alla (som går att komma åt) surrningshål på väderdäck. Först hackade vi is och gammal skit. Vet inte hur längesen de där rengjordes för det hade satt sig hårt. Efter det blåste vi ur dom och la i salt. Nu hoppas vi på att slippa beskymmer vid surrningen i dessa hål ;-) Blev en massa geggskvätt på overallen så den åkte in i tvättmaskinen.

Jag har pratat med överstyrman och har nu bytt vakt. Jag vill testa på en annan för att se hur det är. 8-12 vakten som jag gått nu i 2 veckor blir ju nästan som en vanlig dag. Jag har bytt till 4-8 vakten. Ska bli intressant o se hur detta påverkar en. Man ställer ju om hela dygnet..;)  Vakten 4-8 innebär att jag går med Jhune och Luis. Hoppar på nya vakten måndag morgon.

Efter lunch storröjde jag i min hytt. Behövdes..! Så nu är de rent o fint :-D Ska gå till byssan nu, har sett att de finns wienerbröd. Men först förbi tvättstugan.

Rengör hålen.

Salt.

Hyttstädning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar