torsdag 20 december 2012

Dag i maskin!

 Idag har jag varit nere i maskin. Andremaskinist och motorelev höll på att plocka isär och rengöra en av separatorerna. Så det fick jag hjälpa till med;-) De sista timmarna gick vi ut för att ta emot olja, men den kom aldrig så vi hjälpte till med provianteringen i stället. Kan säga att jag saknade bryggan och däck. Fattar inte hur de kan gå runt där nere hela dagarna utan frisk luft o svårt att höra varndra....haha.
 
 



Vi diskde separatordiskar. Vet inte hur många det kan varit....hehe
 
 
Beskrivning så att man kan va säker på att man sätter tillbaka grejern rätt ;-)

Här har vi separatorerna, andremaskinist och maskinelev.

Gabbi och Simon.

Och när jag skulle torka händerna så skulle skruvarna till pappershållaren självklart gå av..... allt föll haha


Men de va lätt fixat!

När vi hällde olja i vasken började de det komma ut på ett annat ställe...


Jag vid havudmaskinerna

På kajen i väntan på oljan som aldrig kom. Här kan ni se hur stort fartyget är jämfört med en bil och en människa (längst upp på fallrepet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar