söndag 9 februari 2014

Tredje söndagen.

I morgon har jag varit ombord 3 veckor. Gud vad tiden går fort! Tiden går ju fort när man har roligt :D

Just nu (16.00) flockas besättningen runt bonded store, där man köper öl, vin och cigaretter. Kapten bestämmer när det ska öppnas. Jag håller mig till "godisaffären" som alltid har öppet.. Men ni kan va lugna jag är ingen stamkund där. Har köpt två små godispåsar än så länge :P

Idag har jag besökt gymmet för första gången! Eller egentligen inte gymmet utan squashrummet. Spelade basket och badminton en timme med styrman.

Annat jag gjort idag är tvättat min arbetsoverall, läst, försökt byta lysrör på toan men hittade inte rätt storlek så väntar på hjälp, kastat loss och bara tagit det lugnt.

Nu ska jag gå upp på bryggan ett par timmar och se om jag kan hitta något att göra i mitt arbetshäfte. Sen blir det sängen och en ny vecka.

Vi är på väg mot Kina! Kunde lämna Yokohama runt 07 i morse.

Det blåser fortfarande mycket, fast det var lugnt i morse, och det är nog stora vågor för det skakar till ibland och gungar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar