fredag 7 februari 2014

Bilder!


Skrivandet är inte på topp just nu .. Det går lite upp och ner. Men här kommer bilder iaf! :D
 
Vinteroverallen på! Det är några plusgrader så det är inte jättekallt egentligen men det blåser också. Alla gillar min mössa haha. Vet inte varför.. Skrämde de på kajen med kastlinan idag hehe kastade väl aningen högt kanske...
 
 
 Igår lastade vi lite sånt här. Grävmaskiner.
 
Och idag lastar vi bilar.
 
Hamnen ligger mitt i stan Yokosuka så det var bara att gå ut genom gaten så hade man stan framför sig :D
 
Japanska nyheter från lotsen i morse.
 

 

 Jag gick iland efter 10-kaffet. Innan dess stod jag och kollade så att de surrade bilarna korrekt. Så "coolt" hur skickliga de är på att lasta bilar. De står så tätt och de gör de så fort!

 
Här kommer turistbilder från Japan :P Allt stod med japanska tecken.. sjukt jobbigt att inte förstå något!




(Jag smakade bara på nudlarna, inte gott...)

Jag älskar Sverige mer och mer... hehe av olika anledningar.


 
 
 
Gick mest omkring och tittade i staden, som är en ganska liten stad, det var skönt att röra lite på sig. Kollade in några affärer, åt mat och besökte en trevlig park :)


Och till sist bilder på vårt kära fartyg!

 Kan ni se mig? .. ;-)


Igår kom ny chief och överstyrman ombord. Nästa hamn Yokohama ligger bara "runt hörnet" så jag går på vakten 0400, vi lämnar kaj 0600, framme i Yokohama ett par timmar senare och sen återstår bara att göra förtöja innan jag tar helg. Så det blir lite av varje inatt/morgon :)


Det blev tacos till kvällsmat och nu ska jag som vanligt sova!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar