tisdag 18 februari 2014

Pitching och värsta dagen hittills.

Fartyget rör sig upp och ner i vågorna, vilket jag fått lära mig kallas pitching. Min kropp gillar det inte! Vaknade upp sjösjuk.. gick upp på bryggan, men där satt jag mest som en sovande köttbulle i stolen. Hoppade över frukosten då jag inte hade någon lust alls att äta. Sen var det dags att hänga upp surrningar på däck 9 och 11 tillsammans med en matros. Han var också sjösjuk så vi hängde upp några vilade, hängde upp några vilade osv.. sjukt jobbigt, men jag ville göra mitt bästa! Sen blev det till slut lunch. Minsta portionen ever för jag brukar fylla tallriken till kanterna (mycket grönsaker), men huvudsaken jag fick i mig något :)

Ingenting fungerade mot sjösjukan idag...
Åksjukeband: nej
Åksjuketablett: nej
Alvedon: nej
Fast sömn såklart det hjälper alltid! Så jag har sovit hela eftermiddagen, även över middagen så ska ta något från kylen senare. Åksjuketablett är sömnmedel för mig.. därför försöker jag undvika det.

Men nu är havet lugnare :) vi är utanför Masan, Sydkorea i morgon men vi åker inte in till kajen förrän 20 feb.

Hoppas ni har haft/ kommer få en bättre dag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar