måndag 17 februari 2014

Som jag anade fortfarande ankrade..

Nu har vi bjudit lotsen på både frukost och lunch. Det blir säkert middag också.. Såhär mycket såg vi när dagsljuset kommit fram. Masten och ankarklotet men inte mycket längre.
 
 
I slutet av vakten rättade vi sjökort. Ombord finns sjökort som täcker hela världen och jag vet inte hur många hundra rättningar det finns att göra. Det är andrestyrman som jag går med som har till uppgift att rätta sjökorten. Han vill göra klart det mesta innan han mönstrar av om två veckor. Som ni kanske förstår är det inte första gången vi sysselsätter oss med detta arbete. Jag hade aldrig rättat sjökort innan jag kom ombord. Men det är ganska lätt och roligt. Det är lite pyssligt och det gillar jag. Alla korrektioner görs med lila penna. Älskar färgen!


 
Kan ni se de tre bojarna jag ritat ut? ;)


Nog för att sjöfarten typ bara består av förkortningar, förkortningar och ännu fler förkortningar. Men vafan "at" två bokstäver... :P haha

Såhär ser listan med hamnar för den kommande månaden ut. Dålig bild men iaf. Nu är vi på väg, eller ja vi skulle varit på väg, till Masan i Sydkorea. Jag hoppas få stanna till Singapore 22/4. Sen måste jag av för att hinna mönstra på nästa fartyg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar