måndag 10 februari 2014

Dags att ställa tillbaka klockan en timme.

Börjar först med tre bilder som jag inte lyckades lägga in igår... squashrum och godisrum ;)
 





I natt är det alltså dags att ställa tillbaka klockan en timme. Det betyder också att jag börjar jobba 03.40. När vi ställer fram  klockan börjar jag 04.20. Detta för att de tre styrmännen delar på tiden. Jag vet inte exakt hur det funkar.

I morse på bryggan kunde jag dö för sömn!!.. vet inte vad det va men var sjukt trött (kan jag ha lagt mig något för sent?.....hee). Satt och halvsov de två första timmarna :P Sen piggnade jag till och ritade in en rutt i ECDIS. Juste igår kväll när jag var uppe på bryggan plockade jag fram sextanten och tog höjden på solen när den gick ner. Bara för att det är kul!

Ventilationsluckorna runt bygget ska gå lätt att öppna och stänga och därför fick jag kontrollera det och smörja där det gick trögt. Det regnade ute men det var ganska skönt i alla fall. Runt 10 grader.



 
 
 Monkey Island.
 
 
Efter 10-kaffet hjälpte jag en matros med att plocka ner allt från väggarna i gymmet för där ska målas om.
 


Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar