lördag 10 maj 2014

Tvätt och städdag.

Igår knackade jag rost hela dagen och idag har jag gått med överstyrman under förmiddagen. Vi mätte syrehalten i två tankar. De ska vara fyllda med inertgas (typ avgas) när dom är tomma för att minska risk för explosion. Det var 18.6 % syre i tankarna så vi fick fylla på med inertgas. Vi vill ha ner syrehalten under 8%. Alla andra tankar var redan fyllda men just dessa två mindre tankar brukar inte användas.. sedan gjorde vi lite annat också ;) lärde mig en massa nya saker :) efter lunchen blev det lite målning.

Nu är vi inne och städar hytterna. Lördagar är nämligen cabin cleaning, under arbetstid (Y) jag och motorman har dessutom tvättid på lördagar så jag har tvättat kläder och sängkläder. Fick dock tvätta mina kläder två gånger då jag kom på efteråt att jag glömde tvättmedel... hehe är så van vid att tvättmedel går automatiskt till maskinen från dunkar bakom.. men inte här.. ;P

Senaste newsen är att vi ska gå in till kaj vid midnatt. Jag vet inte vad stället heter men jag tror vi är någonstans i närheten av Edinburg.. Skottland med all säkerhet iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar