onsdag 28 maj 2014

107 waypoints.

Nästa hamn är Svetly igen där vi ska lasta. Vår planerade rutt har 107 waypoints och jag fick till uppgift att plotta alla i sjökorten. Det blir fler än 107 st att plotta eftersom en del dyker upp i fler än ett sjökort... Det tog några timmar, och 30 min innan lunch gick jag ut för att vara med när matrosen tog upp prover från tankarna. Personer från land kommer alltid och fyller flaskor med last från alla tankar för att sedan kontrollera att allt är ok.

Efter lunch satt jag i kontrollrummet. Körde lite pumpar men mest tog jag det bara lugnt. Mina ögon var vansinnigt trötta efter lunch.. hm. Jag och styrman pratade med motorman och matrosen via radio.. snackade om allt som inte har med jobbet att göra :P Mycket roligt som ni förstår. Killen från kyrkan kom ombord igen. Denna gång hade han med sig priser att dela ut till de i besättningen som tränat mycket förra året. Brukar alltid vara tävlingar mellan fartyg. 

Lämnar Rotterdam inatt. Ska försöka somna tidigt men tveksamt om jag kommer lyckas.. Jag vill lyssna på en låt som försvunnit från min telefon.. men internet just nu är för segt för youtube... gahh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar