tisdag 27 maj 2014

Maskin. Skön känsla. Alongside.

Jag bestämde mig för att gå ner till maskin efter middagen för att vara med när huvudmotorn startas. Jag fick även en rundvandring och fick allting förklarat. Maskindelen var nämligen det enda jag hade kvar i min bok ;) Så bra att vi läst om maskin i skolan för det känns verkligen som man förstår prylarna. Även då jag inte är särskilt intresserad så var det kul att se allt! Maskinrummet är väldigt rent och fint.

Skön känsla att ha gjort klart allt som måste göras i boken. Alltså de 24 punkter som ska skrivas på av person ombord :)

Efter att jag varit nere i maskin 1,5h satt jag o läste i hytten i väntan på standby call. Hm vet inte vad klockan hann bli. 2100 kanske när telefonen ringde. Efter förtöjningen ville jag köra den stora kranen så det fick jag göra :D Fastnade ute med matrosen en stund (najs talking) innan jag gick in 2300.

Dags att sova. Det är en dag imorgon också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar