torsdag 15 maj 2014

Lång dag.

Dagen började med ett 30 min notice call 05.15.. dags att gå upp för förtöjning. När vi var klara var det en timme kvar till frukost. Jag fastnade med mobilen så det blev ingen mer sömn.. Efter frukost var jag som vanligt ute på däck. Lärde mig en massa nytt som vanligt, denna gång bland annat om discharging, rörledningarna, hur de kopplar shore to ship och hur stripping går till (suger upp det sista från tankarna). Vi hade fullt upp idag, maskin bunkrade tjockolja och diesel, slängde sopor till en sopbåt, plockade in 8 pallar proviant m.m..

Efter lunch gick jag iland med fyra filippinare. Vi blev skjutsade av en kille som kommit från sjömanskyrkan, eller vad det nu heter, han lämnade ett par tidningar till oss. Vi åkte till en affär i hamnområdet som hade allt möjligt. Jag köpte en lila ryggsäck ;) När vi var tillbaka var jag med andrestyrman i cargo control room och ställde en massa frågor om lossning/lastning, läste stabilitetsmanualer och ship/shore safety checklist.

Avgång runt midnatt. Jag är jättetrött och glömde solkrämen imorse.. men jag ska se om de ska strippa nån tank snart för då tänker jag gå ut o lära mig ordentligt :) sova får jag göra sen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar