fredag 23 maj 2014

Lurad.

I morse när jag vaknade smattrade regnet utanför, men när jag gick ut så hade det slutat :) Det började igen lagom till min bryggvakt.

Det va mysigt att se gröna träd och höra fåglarna kvittra medan vi jobbade. Vi gick in i kanalen 02 och gick ut 11.

På bryggan fick vi ett meddelande "sailingboat calling ramira" jag svarade och vi bytte till en annan kanal. (Kanal 16 är inte till för konversationer.) "Im on your starboard side, what is your intension?" Shiit jag kunde inte se denna segelbåt :O det fanns ingenting på vår styrbordssida och inget annat mål som kom mot oss. Hade ingen aning om vad jag skulle säga :P efter ett tag gav killen troligen upp eftersom han inte fick något bra svar.. Tror ni inte att det var en av våra styrmän som satt i lastkontrollrummet och ropade på oss.... hahhahaa fan vad irriterande.. men lite kul ... kanske...

Har varit en bra dag idag. Skrattat i mängder. Personerna jag jobbar med här är lite halvt galna :P vi har jätteskoj tillsammans. Detta är helt klart det fartyg där jag haft som roligast medan jag jobbat på däck. Men Falstaff tycker jag är en roligare fartygstyp ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar