tisdag 20 maj 2014

Trööttt

Vet inte vad som hänt men idag är min kropp dödstrött.. känns som kondition noll... :O kan va solen.. den har varit framme hela dagen och väldigt varmt, vattnet har legat spegelblankt. Hoppas jag är piggare imorgon :) Idag har jag öst/moppat upp regnvatten som stannat vid balkarna på däck så att de sedan kan knacka rost. Eftersom vi ligger ankrade passade jag på att göra en ruttplanering i ecdis och ta fram den information man behöver och läste i några böcker om vakt på bryggan och sjövägsreglerna. Under kvällen var jag uppe och räknade ut vår position med hjälp av sextant och nautikalalmanacka. Kollade även gyro-errorn.

Nu ska jag sova för det kommer bli väckning i natt/tidigt i morgon bitti... segt men sånt är livet till sjöss ;) Svetly som vi ska in till ligger påväg in till Kaliningrad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar