fredag 7 mars 2014

Plats 75 och 56....

Chiefen och jag var ute och gick på däck samtidigt efter lunch och han sa då till mig att skapa ett konto på sjöfartsverkets motionssida, så att jag kan samla poäng till Falstaff (det är som en "tävling" mellan fartygen i svenska handelsflottan). Det har jag gjort nu! Jag ligger på plats 75 i kategorin löpning och plats 56 i multisport :P De vill få fler att motionera och nu känner jag mig riktigt taggad på att klättra uppåt i listan! Men det kan hända att det går över om nån vecka :P Iaf gött att kombinera sol och motion :) Kanske ska ta och börja simma också i vår drygt 7m långa pool.... Ett varv runt däck är 440m.
 
Lotsen kommer ombord tidigare idag, 2130. Det ska vara smått kaotiskt när man går in till Jakarta, bl.a. för att det är trångt, så jag ska gå upp ikväll och se hur det går ;) Jag var inte med på bryggan förra gången vi gick in.
 
Nu ska jag fortsätta kolla på dvd:n om stabilitet. Såg en timme igår. Så sjuuukt seg men helt ok bra... Det är en gubbe som står framför en ritning (som vi har uppe på bryggan) och förklarar hur man ska läsa av den utifrån olika fall av skador i skrovet.
 
 
Har målat nycklar röda idag ;) Och lärt mig att man ska smörja exakt hela ryggen...... lite röd ehe..
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar