lördag 8 mars 2014

Nästa hamn 26 mars...

Vi har lämnat Jakarta och enligt schemat vi fått ska vi vara i nästa hamn i Japan 26 mars. Det innebär att vi har nästan tre veckor på oss upp och det i sin tur innebär en medelhastighet av knappt sju knop, enligt styrman. Det dyker genast upp en bild i huvudet att vi med familjens träsnipa skulle hinna upp på tre veckor :P Jag vet inte vad vi ska göra på vägen upp, om vi ska smyga fram eller ankra någonstans.

När jag kom ner till lastdäck klockan fyra i morse var lastningen precis färdig, så då var det bara att vänta på lotsen. Avgång skulle ske 0700 men vi fick vänta längre. Jag kontrollerade några surrade bilar och sedan satt jag vid fallrepet och vaktade/väntade. Pratade med matrosen, läste filippinsk sjöfartstidning och spelade Flappy Bird, nytt rekord 78 :P woho.....(Kommer fortfarande ta hundra innan jag slår rekordet som styrman har på min mobil, 117..) . Lotsen hann inte komma innan min vakt var slut. Klockan tio var jag inne igen efter att vi lossat förtöjningarna och släppt bogserbåten. Dagens arbete genomfört ;)

Nu är det strax dags för lunch och sen ska jag sova innan den planerade grillningen och karaokekväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar