måndag 10 mars 2014

Ekvatordop!

Igår hade jag tagit på mig träningskläder för att gå en runda men så blev jag kidnappad i stället (och två odöpta personer till) ;)  Kung Neptuns poliser tog mig till fängelset för att jag passerat ekvatorn utan tillåtelse. Efter 40 min i ett varmt förråd och en varm fanta fick jag med förbundna ögon komma ut. De tog mig till poolen där resten av besättningen väntade. Först fick jag kolla på ekvatorn med en kikare och fick samtidigt en hink med iskallt vatten över mig. Efter det var det dags för ett besök hos doktorn. Undersöktes och fick fartygsstämplar över kroppen. Sedan dags för medicin i form av tomatsås blandat med allt möjligt annat de hittat i köket.. Frisören nästa. Jag trodde att jag slapp bli klippt, vilket killar verkligen inte slipper :P,  men så idag när jag hade håret uppsatt i vinden märkte jag att hår på sidorna lossnade från tofsen :O haha det syns iaf inte annars ;) Efter frisören var det dags att äta fisk från drottningens ena fot, nån silliknande fisk insmort med något.. bara att svälja, inte tugga.. Kung Neptun döpte mig sedan och jag blev puttad ner i poolen ;)
 
Väldigt skönt att ha det gjort! En gång döpt alltid döpt. Så länge du kan visa upp ditt certifikat vill säga ;) Jag har plastat in mitt nu. Det var fjärde gången jag passerade ekvatorn och det var kul att jag blev döpt innan jag åker hem :)
 
 
 




 Snart ska vi stänga av huvudmaskin för att driva ett par dygn. Köpte en grå T-shirt att jobba i, det står MS FALSTAFF på ena ärmen ;) lite stor bara :P

Dags att sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar