lördag 29 mars 2014

Lördag igen!

Då var det helg! :)

Nu har jag snart bara tre veckor kvar ombord. Åker hem i Singapore runt 22 april. Vårt schema ändras lite då och då. Till exempel blev nästa hamn Hitachinaka flyttat så nu är det Yokohama som gäller i morgon kväll. Vi har legat och drivit sen igår för att anpassa tiden. Sammanlagt är det fem hamnar i Japan denna runda, sedan blir det tre i Kina, en i Thailand och efter det Singapore och dags för mig att åka hem.

Jag ska titta in hos överstyrman sen och se om jag kan lära mig något om lastplanen, barlast och ventilation. Ska även försöka byta vakt för jag känner att jag är för trött vid 04 numera. Känns som jag bara sitter och försöker hålla ögonen öppna... Dessutom är jag hellre ledig på kvällarna, alltså utan att behöva sova efter middagen, när alla andra är lediga :)

Annars är det bra ombord :)

Kom precis tillbaka till hytten från frukost och en omgång dart. Tredje lördagsmorgonen med dart, kan nog kalla det en vana nu ;)

PS. Har kommit på hur man lägger till bilder (i rätt storlek) när jag bloggar från mobilen. Men de blir så suddiga... suck, jag som tyckte det var så smidigt, men får väl fortsätta med datorn då.. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar