söndag 28 oktober 2012

Lite av dagen...

Har idag lämnat in pass o sjöfartsbok till kaptenen som han behåller till avmöstringen. Han tittade även på certifikaten o fixade så att lönen kommer in på kontot när praktiken är slut. Lämnade även in kvitto för läkarintyget så att rederiet kan betala tillbaka vad jag gett ut för det. Känns ju bra de:-)

Satt nyss o körde land o stad. Den lek då man skriver upp ett antal kategorier, till exempel land, stad, djur, mat o sedan bestämmer man en bokstav och skriver upp en sak på varje kategori som just ska börja på den bestämda bokstaven. Tror ni fattar vad jag menar;) De gäller att ha fantasi va de gäller saker att hitta på efter middagen vid 5. Blir ju några timmar innan läggdags o finns ju inte supermycket att göra, men tur då att man har lite gamla lekar på lagar:-D hihi. Finns även typ en hårddisk på nätverket där folk (personer på båten) lagt in en MASSA filmer, gamla som nya. Fast har med mig en massa själv också o har inte sett en enda än. Tycker inte de är de roligaste som finns, att titta på film alltså.

Imon hoppas jag få vara med när allt händer. Har varit lite väl slappt kanske. Men de är ju så de är till sjöss ibland, finns de inget att göra så finns de inte helt enkelt.

Nu ska jag krypa till kojs. Sov gott sen!

På bryggan finns rutor i golvet så man kan se rätt ner längs fartygets fribord;)
 
 
PS. Vet ej om någon försökt nå mig på mobilen. Men befinner mig just nu mitt på havet så ingen täckning. När täckningen sedan kommer så är de inom Finlands gränser o det innebär att de kostar att till exempel smsa, så de undviker jag helst. Men ni ser ju m.h.a. bloggen att jag lever:-D Skriv annars mejl om någon vill något viktigt;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar