lördag 10 oktober 2015

Livbåtsövning och lastplanering.

I morse när jag tog det lungt i sängen på min lediga dag gick general alarm. Det var MOB-övning och livbåtsövning vilket jag inte visste. Jag följe iaf med ner i MOB-båten och körde den och sedan hoppade jag över till frittfallivbåten som vi hissat ner och så körde jag även den. Såå skoj! Sådana övningar är alltid roligt.

Under eftermiddagen planerade jag och överstyrman kommande lastning. Men det gick fort. Efter det blev det träning. Snart kommer en ny kock och kapten sa att jag kan sluta med min träning då för jag kommer inte ha någon energi kvar till det... får väl se vad jag tycker om nya kockens mat.. tror han kommer på måndag.

Senaste jag hört är att vi får gå in till kaj i morgon eftermiddag. Det blir bra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar