onsdag 30 april 2014

Första dagen.

Jag ska börja gå två veckor ute på däck med matroserna 8-17 (1h lunch). Efter det ska jag även gå uppe på bryggan. Men idag har jag gjort lite allt möjligt. Började dagen med att rita in vår kommande rutt i sjökorten och efter 10-kaffet gick jag ut till matrosen för att försöka lära mig alla rörledningar m.m. fick då också en liten rundvandring :) Efter lunch började jag kolla i arbetshäftet och kapten gav mig ett häfte för familiarization med bland annat 21 frågor att besvara. Så jag gick upp på bryggan och kollade igenom en manual där alla svar gick att hitta. Jag satt även ett tag med andrestyrman som håller koll på lastningen. Vi lastar nafta just nu.

Eftersom kungen fyller år idag bjöd kocken på tårta klockan tre ;)

Nu är min plan här näst att gå till gymmet. Jag hoppas jag fullföljer den planen...

Jag trivs bra ombord, är redan kompis med filippinarna, både på däck o maskin (Y). Jag har alltid tyckt att de är roligare att jobba med dom ;) Latjo typer.

Det blir tyvärr inte så många bilder från detta fartyg eftersom elektriska prylar inte är tillåtet på däck.... men hyttbilder kan ni få :) kommer så småningom.
 
PS. För er som missat eller om jag inte sagt det så är jag på en tanker just nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar