lördag 19 april 2014

Blandad info..

Igår vaknade jag upp en timme innan alarmet. Så skönt! Dessutom slår det mig att vi skulle ställa tillbaka klockan 1h. Kan det bli en bättre morgon :) Somnade gott om.

Lika glad varje gång jag kommer ut på väderdäck att jag fått jobba på backen (forward mooring station) de senaste dagarna. Där är det nämligen skugga så man slipper den 30 gradiga gassande solen. :) 

Igår drack vi julmust till påskgrillningen och efteråt bjöds det på skumtomtar. Så det kan vara till sjöss.. hehe

Ikväll lägger vi till i Laem Chabang. Det kommer ske en del byten av besättning. Bland annat kommer en klasskamrat mönstra på ;)

Just nu håller jag på att tvätta alla arbetskläder och plockar i ordning i hytten. Efter lunch blir det bryggvakt som vanligt :)

Glad påsk! Hoppas alla får en superhelg! :D ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar