tisdag 1 april 2014

Det händer mycket just nu.

Ny hamn varje dag och mycket last som ska ombord. Lite skillnad från de knappt tre veckorna vi var ute på havet. I morgon bitti blir det femte och sista japanhamnen. Tider har ändrats hit och dit. Här kan aldrig vara säker på när och vad som kommer hända förrän det skett.. ;)

Igår hade vi försäljare ombord. Jag köpte en japansk extern hårddisk :)




Timmarna nere i maskin var väl inte de roligaste, men så är jag inte intresserad heller... I alla fall så förberedde vi huvudmaskinen för start, startade en till dieselgenerator och så gick jag igenom mina maskinuppgifter med tredjemaskinisten. Annars satt vi bara och väntade... Eftersom vi ankrade mellan hamnarna blev det två stopp och två start. Det jobbiga med att va nere i maskin är att man inte har någon aning om vad som händer runt omkring utanför fartyget. Kom på efter tre timmar att det jag trott var fören var aktern. Man känner inte ens att vi rör oss..


Det blev landgång både i Yokohama och Yokosuka. Bara korta besök med promenad och för att göra slut på mina sista yen :)
 
 
Det var okej att byta vakt. Skönt! Från och med i morgon jobbar jag 8-12 på däck och 12-16 på bryggan. :) Ska bli skönt med lite omväxling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar