onsdag 12 augusti 2015

Jag har mönstrat av.

Igår kväll mönstrade jag av. Det blev ett väldigt hastigt farväl av Galaxy då jag fick veta en timma innan ankomst att Fure Fladen är i Malmö på torsdag och det hade passat utmärkt att mönstra på där i stället för nästa vecka.

Det var tråkigt att lämna allt när man blivit ganska fäst vid fartyget. Jag har lärt mig så mycket och träffat en massa trevligt folk. Kanske kommer jag tillbaka i framtiden. De vill gärna se mig där igen :)

Detta har jag gjort ombord..

Lastat och lossat. Både personbilar, lastbilar och trailers. Lastplanerat och lett hela lastningen utifrån.
Förtöjning
Underhåll, målning, smörjning m.m.
Brandrond.
Deltagit vid massa övningar och planerat och hållt i egna övningar.
Kört "fast rescue boat".
Navigerat i skärgården. Kört båten. Följt checklistor, startat upp bryggan.
Handstyrt.
Rättat sjökort.
Läst damage-stability och gått damage-stability-runda.
Öppnat ramper och bogport.
Inventerat livräddningsutrustning och båtar.
Inspekterat tankar.
Beräknat stabilitet.
Använt barlastsystemet.
Läst manualer.
Hanterat/rapporterat farligt gods, pappersarbete.
Skapat "work permitts".
Ruttplanerat.
Arbetat med Safety Officer.
Styrmaskinstest.

Och mycket mycket mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar