tisdag 3 juni 2014

Vilket kul jobb jag har!

Det är en del som brukar fråga vad jag gör ombord, varför har du valt detta? För mig är det ett intresse och jag tycker det är jätteskoj, än så länge :) Har inte ångrat mig en sekund.

Idag kände jag mig verkligen som en riktig styrman. Jag gjorde precis allt. Navigerade, styrde, skrev i loggboken, plottade i sjökortet, ringde lotsen m.m. Allt detta brukar jag iofs göra men idag kändes det annorlunda. Styrman behövde inte säga mycket och jag kände mig säker på vad jag gjorde. Det är så skön känsla när man känner att man har koll på allt (eller det mesta iaf ;) ) Dessutom sa andrestyrman att jag såg ut som en sann styrman hehe.. Jag tror för det mesta på mig själv, men självförtroendet stärks såklart när man känner att det här gick ju bra! Längtar verkligen tills jag kan börja jobba :)

Jag är glad. Att jag snart ska åka hem är säkerligen också en anledning :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar